Thursday, March 24, 2011

PERLU KER?

Assalamualaikum..
Hai3x..sume reader n follower blog Encik Suami. Amacam? ada sehat ka? Kalau sehat, Syukur Alhamdulillah.

Takmoh buang masa..aku teruskan jari jemari aku ini menari2 atas papan kekunci nie dibantu dengan curahan idea yg melimpah ruah tatkala ini. Occay..topik kali nie aku nak habaq kat uols tentang sebuah buku. Ko penah tak perasan buku utk kanak2 yg ada ABC beserta gambar utk diwarnakan? Penah kan? Mana yg tak penah tue..dah ketinggalan jaman la kot. Hahaha..

Aku pegi jayen (Giant) hari tue. So..pegilah bahagian alat tulis n nmpk buku ABC tue. Cadang nak belikan utk Nurin. Belek punya belek..OMG..awat aku ckp OMG..aku siap amik gmbr gune enset aku lagi, sbg bukti occay. Aku tanak ko lebel aku buat cerita tak berasas. Nah..buktinya..


C......Cawan
D.....Daun


E......Emak? Klu budak yg panggil maknye Ibu..dia tetap akan kata Ibu.
Cuba letak E......Ekor
Awat dia letak F utk Fikir,Floss..Confirm budak kompius. Cuba la letak F.....Feri.


G...Gooseberi Hijau..buah apakah ini? aku pun tak penah dengar.
G......Gajah. Kan senang.
H...Hibridberi..aku nak sebut pun tergeliat lidah, niekan pulak budak tecik.
H...Harimau. Dah tentu budak tau tue harimau.


I...Isau..nie lagi 1..yg aku tau mata kucing je. x penah plak dengar isau.
I...Ikan..sangat mudah.

J...Jambu Mawar mmg aku tau.


K...Kumkuat...hadoi..pelik sungguh. Siriyes aku tak penah dengar.
K...Kereta.

L...Langsat. Yang nie aku boleh terima lagi la.


Yang paling aku sangat geram disebabkan ini...Bersedia atau tidak..teruskan ke bawah...

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
TARA



Y...Yatim. Tau ker budak kecik yatim tue mende. Klu kebetulan nama ayah atau atuknye yatim..mesti dia kata AYAH @ ATOK.
Y...Yoyo @pun Youtube..hehehe

Z...Zakar. Nie mmg aku tak leh terima. Siriyes. Sbb aku rase ada perkataan n gmbr lain yg lebih sesuai.
Z...Zirafah ker kan?

sudehnye..aku tak jadi belikan buku tue utk Nurin. 

16 comments:

SyedGraphiX said...

HAHA! aah kann! seriuss! pelik gilaa. pdhal banyak lagi boleh gune pkataan yg budak2 sng faham. ni ZAKAR? yg berry2 tu mmg sy pn x tau.adoi..

Encik Suami said...

Syed:
Tue lah pasal. Abg pun jadi kompius gak. Rase nak je g syarikat yg terbitkan buku tue..jumpa editornye. nak bagi tarbiyah skit kat dia.

fyna said...

huhuhu...awat pilih mende yang susah..
addooiii....





jom singgah n follow belog saya..
http://inibelogfyna.blogspot.com/

HazHand said...

hahahah! bodoh gile wei!!! sngal! :p

Encik Suami said...

Fyna:

Thanks sbb sudi follow n komen blog nie ye.Occay..sah g saya terjah blog fyna ek.

Tue lah pasal.Punye byk bende yg senang..perkataan susah jugak dia nak letak kat situ.

mia.lia said...

hahaha..pelik2 je smua tu
mcm xde pkataan je -,-
budak tu buang air kt dpn rumah ank ytim tu apasal ?hehe

Syafiq Rosli said...

wah penuh tuh dari A smpi Z..:)

husna mukhtar said...

stylo. HAHAHA
sampai bila pun tak pandai2
words dia susah bg budak kecik er especially zakar tu HAHAHA.

Encik Suami said...

Hazhand:

Entahnye..sengal tahap gaban kan?
Gaban tue pun tak sengal cemitue.
Hakhakhak..

Encik Suami said...

Mia.Ila:

Pelik mmg pelik..
Masa tgk tue siap gelak kuat2 lagi.
Org dok tengok je.
Menggeletek hati bila tgk gmbr n perkataan dlm tue.
Agaknye..depan umah anak yatim tue ada tandas awam kowt.

Encik Suami said...

Syafiq:

Eh..mana ade penuh..mana yg sempat je abg snap. Tak kose nak snap sume..kang entah gmbr apa lagi yg kuar nanti.

Encik Suami said...

Husna:

Mau terbelit 4x lidah anak abg klu ajar dia sebut bende2 yg pelik tue ha.

Apalah depa nie..nak buat buku..buat la yg tercapai dek akal budak2 tecik kan husna?

Muhamad Zaki Zafir said...

bahasa ape tu? saintifik ke 'kumkuat' tu.haha.

tp zakar bukan bhs saintifik.terlalu awal kanak2 utk tu.zirafah kan ok.ape la penerbit buku ni..

Encik Suami said...

Zaki:

Ittew la sebabnye.
Sudahnye..abg tak jadi langsung beli buku tue.

kiesya said...

alahai buku mcmni pun ada ke.editornye pun takkan la amik mudah je,huhu


senang2 jenguk la ye..

www.duniakiesya.blogspot.com

Encik Suami said...

Kiesya:

Anyway..thanks sbb sudi singgah n komen kat blog nie ya.

Entah la.Tue yg peliknye.
Nasib baik sblm nak beli tue dok belek2 buku tue dulu.So..lps nie kene hati2 la klu nak beli buku utk anak2.

Occay..nanti sy terjah blog anda.

Copyright © 2013 Reserved to Encik Suami's Blog's
Design by Azhafizah.Com