Friday, December 3, 2010

Haa..kan aku dah marah

Assalamualaikum..salam jumaat.Org kata hari jumaat hari yg mulia.Opkos la kan?aku x nafikan pun.Tapi,on the way anta anak g taska,aku dpt panggilan dari opis.Eh2..blm sampai opis lagi,dah ada yg gatai tangan dail no telefon aku.Tak sempat2 ker nak tunggu aku masuk opis?

Umat yg call aku tue..bagi salam pun tidak.Tros sembur aku dgn nada yg marah.Dah la aku blm sampai opis,sebutir makanan pun tak masuk dlm mulut aku lagi..sah2 aku tgh lapar.Tak pasai2..pagi nie aku sarapan dgn menu yg aku tak jangka sama sekali.Apa lagi..ngamuk umat ittew la.

Pantang betol aku klu pagi2 dah kene marah2 ngn org.Klu org luar aku never mind la.nie umat yg sama2 keje dlm jabatan.Dah la aku tension sbb tak pasai2 jadi mangsa utk cover keje org yg berhenti,perot lapar,punya bercinta aku setting mood setiap pagi sblm g opis, nak hadap sume keje tue.Aku take over keje org nie pun dah kira Alhamdulillah.Nie idak, marah2 aku plak.Waima ko tua dari aku sekali pun (dah layak di panggil ABAH), Ingatlah.. kita keje satu jabatan sbg satu pasukan.Aku rasa tak perlu nak marah2.Kan ker molek klu ckp elok2,sopan santun skit.Asik nak org muda hormat yang tua je.Tapi..klu org tua tak hormat org muda cemana plak?Tak aci kan?Klu aku tnye pada aci cleaner kat opis nie pun..confirm dia ckp tak aci jugak.gerrr.

Occay..nie perbualan antara aku ngn “umat” tue.

Umat: Apesal dokumen tue ada atas meja aku.

Aku: Saya tak pasti nak buat cemana,saya letak kat meja En. Sbb saya takut dokumen tue hilang.

Umat: Abeh tue..yg urusan system nie..nape tak soh si B buat.Aku byk keje nie..nak kene g ibu pejabat pagi nie.Sume nak suruh aku buat.

Aku : Kalau En. Nak pegi ibu pjbt..pegi je lahh..nanti saya tgk balik dokumen tue.(lps aku ckp nie..dia bg kenyataan balas).Tindakan aku..Tros aku tamatkan panggilan.Padan muke.Dia hengat..dia je tau marah..aku nie tak reti nak marah la ye?

Bila dah jadi macam nie..otomatik mood yg aku setting tue jadi mood tak baik.Tros aku ajak wife pekene nasi lomak.Selalu minum Nescafe tarik je..pagi tadi order Nescafe ais. Org umah tnye..Hati panas ek.Sampai order air ais hari nie.Mau xnye.opkos la aku panas hati.

Sampai opis..upanye “umat” tue blm gerak ke ibu pjbt.Malas aku nak pandang dia.Entah ape yg dia bebel..x kose nyah aku nak hadap.Mmg aku sentap occay dgn keadaan nie. selama nie aku kuang hajo ngn dia ker? Perfect sgt ker “umat” nie buat keje? x penah buat salah 1 kali pun? Bila dia dah blah g ibu pjbt..sume dok kata dia masuk opis mmg dah marah2.sume dihamoknye.Dia je lah yg pandai buat keje.motiff ??..

Siyes nok..aku tak suke sgt keadaan mcm nie.Pastue ada plak staf lain yg mintak suruh buat itu la..pastue soh siapkan hari nie jugak..sbb nak kene hantar ke ibu pjbt.Aku dah menggigil badan dah tahan kemarahan aku.Nak je aku hempuk dengan fail payment yg tebal tue.Dah tau nak hanatr hari nie..apsal x hantar awal kan? Hantar la 2 3 hari lepas.Dia hengat..aku nie kuli bapak dia ker?? Tue la org ckp..kecik2 x nak mampos..dah besar menyusahkan org je.Yang jadi mangsa aku.Dah lama aku bersabar occay..tapi makin lama makin melampau plak.Kerja hakiki aku sendiri dah byk..nie kene cover keje org plak.Nak hadap kerenah org lagi,kontraktor plak dok tnye payment dah kuar ker blum.Pening aku.That why titltle blog aku nie ENDAS MUMET.Endas mumet tue bahasa jawa.Maksudnye..kepala pening.

Rase macam nak melarikan diri je.Tapi..aku nak lari kemana.Lari setempat je la gamaknye. Rejeki aku kat sini.Ada jugak apply keje kat tpt lain untuk upgade gred jawatan aku nie. tapi..blum ada rejeki lagi.Klu dapat..mmg aku chow.Tapi..nie sume pengalaman.Tak sume org lalui bende yg sama mcm aku nie kan?betol tak?.Ya Allah.. berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi situasi ini.AMIN

ps: Sorry ye,sbb kali nie entry aku nie emo skit.

To be continue
ASSALAMUALAIKUM
papai

3 comments:

queen_ann81 said...

Amboi...marah bebenor cik Abg nampak...Muahaha =D Jgn ngamuk2 nnt cepat tuha...

Encik Suami said...

Mrs Udems:Maunye x sakit hati.Nasib baik tua.. klu muda..mmg dah kene carut dah.Blm labuhkan punggung kat kusi opis..dah kene sembur.sape yg tak panas hati.macam dia bagus sgt buat keje.Nyampahh.

Kembara Ilmu said...

ark...tatotnya..angah marahlah..

Copyright © 2013 Reserved to Encik Suami's Blog's
Design by Azhafizah.Com