Wednesday, January 12, 2011

Percutian @ Melaka - Part 2

Assalamualaikum.

Ha..baru aku ada kesempatan nak citer pasai percutian aku kat melaka hari tue.Part 1 Klik Sini yang aku post entri pada tarikh 31 Disember 2010.Huh..lama kan..baru aku nak continue part 2 plak.Bukan apa..busy wei..tue yg tak sempat nak hapdet tue.

Oklah..Part 1 tue aku citer bab mandi manda sambil buat pelbagai aksi kat A famosa Waterworld.So..part 2 nie aku dok berjalan kat area Bandar Hilir. Klu korang nak tau..aku mmg lama giler vavi tak ke melaka.Last pun masa sekolah rendah ikut rombongan sekolah.alah..mcm x biase plak..yg cikgu kasi borang kebenaran ibu bapa pada kita klu nak ikut rombongan tue lah..kita pun dgn bangga bwk balik umah bagi kat mak abah soh isi.Bila tak bagi pegi..kompom ada yg merajukkan? Bieaselah..budak2 hingusan masa tue.Tapi..mak abah aku bagi je aku follow mana2 rombongan.

Sesampai kat Bandar Hilir..mak ai..terkejut den..lain benar dari dulu.Memang santek dah melaka skrg.Sbb..masa aku pegi pun..melaka dah di Isytiharkan MELAKA MAJU.Aku dok tercari la padang yg dulu ada kete lembu tue.Rupenye dh takde dah.Depa dah renovation tpt tue jadi lebih santek. 

Ahli rombongan cik kiah dok bersetuju nak naik MELAKA DUCK TOUR. Coba teka berapa hengget harga tiket naik kenderaan 2 alam nie?? Jawapannye..RM38 utk dewasa. Mahalkan? Tapi dah alang2 sampai..tak naik rugi plak.So..naik je lahhh. Korang pelik ker bila aku mention kenderaan 2 alam? Siriyes..kenderaan nie bentuk sebuah bot besar, ada 4 tayar.Mule2..round atas darat..pastue menuju ke pantai. Bila dah masuk pantai..dia jadi macam bot. Besttt..Tapi aku tak sempat plak nak amik gmbr kenderaan 2 alam nie. Kalau korang nak tgk..search la melaka duck tour kat google ek.Oklah..korang tengok lah gmbr2 yang aku upload nie ye.


* Menara Taming Sari *

















No comments:

Copyright © 2013 Reserved to Encik Suami's Blog's
Design by Azhafizah.Com