Monday, November 8, 2010

AKU & BUBUR JAGUNG

Assalamualaikum..Kabarey?Waras?ES harap korang sume sehat ye.Last week ES balik kg (umah mertua). On the way balik tue..ES singgah gerai tepi jalan beli jagung 10 bijik.Banyak kan?Kebiasaannya la,Kalau ES balik je kampung..mesti dapat habuan.Mesti korang pelik kan?Awatnya kalau ES balik ES dapat habuan. Occay.. kesahnye cenggini..ES nie suker sgt makan bubur jagung.Lagi2 klu mak mertua ES yang masak. So..that why ES beli jagung.TEMAnye..nak mintak mak mertua ES masakkan bubur jagung.Mak mertua ES pun dah paham sgt2 dah klu menantu dia nie balik.Macam biase lah..MENU:BUBUR JAGUNG.

Fisrt Step..Mak rebus jagung dulu.

Pastue..masukkan santan.(time nie aku dh mula tak sabar nak melantak)

Siap sedia utk ditelan.

Time nie dh tak hengat dunia dah.Nak makan puas.Pantang ada masa terluang..aku melantak butir2 jagung tue sampai penuh tembolok aku.Tapi bukan lah bermaksud aku nie gelojoh.Mak mertua lalu..aku masih perasan lagi.Masa nie lah..anak2 aku akan datang..
Nurin:Ayah..Nak Jagung.
Muhammad Aniq:Nak..Nakk..

Eh..lupa plak nak pelawa..Jemput makan sume.Korang nak ker?Hallamak..Dah abeh la.

2 comments:

sumpit said...

uik sedapnyer.... JEMPUT BERKONGSI PENGALAMAN DI BLOG SAYA
Bagaimana anda menguruskan uri setelah isteri bersalin?

Encik Suami said...

confirm sedap.anyway..thanks a lot sbb sudi singgah blog nie ya.rajin2 lah singgah.ahaks.

Copyright © 2013 Reserved to Encik Suami's Blog's
Design by Azhafizah.Com