Monday, June 22, 2009

Alahai..Iklan Di Malysia

Aku skrg nie pun x berape bekenan dok tgk iklan yang dipaparkan dalam media elektronik.x tau la mane silapnye..aku rase kebayakkan iklan yg ade dlm tv tue x senonoh dan menampakkan kebodohan.
iklan yang dipaparkan aku rase x sesuai di malaysia.sbg contoh..aku mmg bengang sgt bile tgk iklan CORNTOS.ala..jajan yg ala-ala TWISTIES tue la.Dah la model dlm iklan tue artis melayu kita..mkn jajan dgn cara x senonoh n pelahap bebenor.agak2 la kalau nak buat iklan pun..aku tau la tue strategi utk lariskan produk mereka dgn menggunakan artis kita...tapi..x perlu la sampi buat aksi yg x semenggah.makan mmg boleh makan..tapi..ikut la adab.nie x..mcm x beretika langsung.
Iklan PRINGLES pulak..makanan dlm botol tue..leh plak di sepak2 mcm bola takraw..x ker bangang namanye tue.Makanan boleh di sepak2..aku rase mcm nak sepak2 je org yg punya idea buat iklan tue.
Iklan kecantikan wanita..lagi aku bengang...ala..yg utk kulit cantik la..yg gemuk jadi kurus la.Biasenye..kalau iklan utk wanita nie..dia akan tunjuk gmbr sebelum dan selepas.Kalau gmbr sebelum tue..elok je..pakai tudung yg tutup sampi leher..baju yg tutup aurat..tapi..yg gmbr selepas tue..Subhanallah...tudung dh jadi separuh..pastue ade plak bunga sekuntum kat tepi...geli aku tgk...pastue baju dh sendat..nmpk susuk badan.
Skrg nie..klu iklan..mmg aku x tgk..mls aku nak layan.Kdg2..bile aku tgk sesetengah iklan tue..aku boleh tergelak dek kebodohan iklan tue...mmg hampeh.

1 comment:

BellViva said...

emm tuan saddiq merak tu semua nk ekploitasi je,..memang bangang ikalan sekarang ni sampai aku tk fhm ape yg nak disampaikan..ala2 mangkuk ayun lakan...mmg kdg2 leh buat kite tergelak tgk aksi2 bodoh depa ni....lagi satu aku cukup benci nengok iklan digi..sentul tul...

Copyright © 2013 Reserved to Encik Suami's Blog's
Design by Azhafizah.Com